Guide til hvordan du sætter en Facebook annonce op?

Guide til hvordan du sætter en Facebook annonce op?

Af Signe Bo Bagge

Her giver vi dig en step-to-step guide til at oprette en simpel annonce på Facebook.

Step 1: Gå til Facebooks annonceringsmodul

For at oprette en annonce skal du først trykke på trekanten øverste i højre side af Facebooks menulinje, som vist herunder;

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 11.44.03.png

Step 2: Vælg din målsætning

Det er vigtigt, at du har gjort dig nogle overvejelser om, hvad målet med din Facebook annonce er, så du kan vælge den passende kampagnetype. Du kan se de forskellige typer herunder;

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 11.45.19.png

Step 3: Navngiv din kampagne

Efter du har valgt din kampagnetype, har du mulighed for at navngive din kampagne, se hvordan herunder;

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 11.49.13.png

Step 4: Opsæt annoncekonto

I dette trin indtaster du dine kontooplysninger, og det er vigtigt, at det bliver opsat korrekt den første gang, da du ikke har mulighed for at ændre det senere. Se hvilke informationer du skal indtaste herunder;

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 11.50.32.png

Step 5: Definer din målgruppe

Her skal du bestemme parametrene for din målgruppe. Facebook giver dig en række af muligheder for at segmentere din målgruppe, som du kan se herunder;

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 11.58.51.png

Step 6: Sæt et budget og en tidsplan

Når du sætter dit budget op, kan det gøres på to forskellige måder;

  1. dagligt budget - her indtaster du hvor mange penge en annonce må bruge pr. dag. Her er der ingen tidsgrænse på.

  2. Livstidsbudget - her indtaster du et skema for din annonce og et bestemt antal kr,. som du vil bruge i løbet af den afsatte periode.

Dernæst kan du indtaste din tidsplan, hvis annoncen f.eks. kun skal køre en måned eller hen over sommeren.

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 12.02.48.png

Step 7: Vælg billedformat

Her skal du vælge hvilket format, du ønsker, at din annonce bliver vist i. Når du har valgt dit format vil der nede til venstre komme en række specifikationer for billede, video og diashow.

Vær opmærksom på, at Facebook anbefaler at bruge billeder, som indeholder “lidt eller ingen tekst”. Du kan overføre et billede, som du har på computeren eller alternativt vælge fra Facebooks gratis arkivbilleder.

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 12.05.56.png

Step 8: Vælg teksten og linket til din annonce

Sidste trin i oprettelsen af annoncen er at skrive en tekst og linket til den webadresse, som du vil promovere. Det er vigtigt, at din overskrift og tekst stemmer overens med, hvad der linkes videre til. Nederst har du mulighed for at vælge en knap, som opfordrer til en række handlinger, f.eks. ansøg nu, kontakt os, download m.m.

Skærmbillede 2018-06-20 kl. 12.09.34.png

I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Hvorfor er det vigtigt at have landesider?

Hvorfor er det vigtigt at have landesider?

Hvad skal man have styr på, inden man laver en Facebook annonce?

Hvad skal man have styr på, inden man laver en Facebook annonce?