4 gode grunde til at annoncere på Facebook

4 gode grunde til at annoncere på Facebook

Af Signe Bo Bagge

Hvis du overvejer at begynde på at markedsføre din virksomhed på sociale medier, er Facebook et godt sted at starte. Her vil vi give fire gode grunde til at investere i Facebook annoncering.

1) Din målgruppe er allerede på Facebook

Facebook er verdens største sociale medie platform, og med flere millioner brugere i Danmark og flere milliarder brugere verden over, vil din målgruppe uden tvivl være at finde på Facebook. Fordelen ved Facebook er også, at du kan komme i direkte dialog med alle disse brugere, dvs. dine nuværende og potentielle kunder. Du har mulighed for at få spredt dit budskab vidt omkring, når brugere deler og synes godt om dine opslag.

2) Der er rig mulighed for segmentering på Facebook

Når du annoncerer på Facebook, kan du segmentere på demografi, interesser, adfærd, alder, køn, sprog m.m. Dette er især vigtigt, da relevansen af din markedsføring er nøglen til at tiltrække de helt rigtige kunder. Du kan vælge at kombinere flere af de nævnte faktorer og finde frem til meget specifikke segmenter som kunne have interesse for din virksomhed. Derudover kan du benytte dig af ”re-marketing”, hvor du kan rette dine annoncer mod brugere, som eks. tidligere har besøgt dit website eller er tilmeldt dit nyhedsbrev.

3) Facebook Ads er forholdsvis billige

At annoncere på Facebook er naturligvis ikke gratis, men sammenlignet med andre typer online annoncering og promovering, er Facebook Ads et billigt alternativ.

4) Facebook er meget målbart

Det, som Facebook kan tilbyde, som traditionelle medier ikke kan, er målbarheden af annonceringen. Virksomheder, som investerer i annoncering, ønsker at vide, om det rent faktisk skaber mere omsætning. Dette spørgsmål har Facebook svaret på i deres udvikling af Facebooks egen pixel. Facebooks pixel bruges til at spore konverteringer. Det fungerer således, at når nogen besøger dit website og foretager en handling, vil Facebook pixlen rapportere handlingen. Dette gør det muligt for dig at vide, når en kunde har foretaget en handling efter at have set din Facebook annonce.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Hvad skal man have styr på, inden man laver en Facebook annonce?

Hvad skal man have styr på, inden man laver en Facebook annonce?

3 gode grunde til at blogge

3 gode grunde til at blogge