3 gode grunde til at blogge

3 gode grunde til at blogge

Af Signe Bo Bagge

For at tiltrække kunder er det vigtigt at være dér, hvor dine kunder er. Her får du 3 grunde til, hvorfor du burde begynde at blogge for at tiltrække kunder.

1) Det gør dig synlig

Den digitale verden har gjort det lettere og lettere for mennesker at finde informationer om produkter såvel som leverandører. De bruger digitale platform, avancerede søgemaskiner og sociale medier til at finde frem til det rigtig produkt og den rigtige leverandør.

Det gælder derfor om at blive fundet på Google, og være til stede på de digitale platforme. Hvis dine kunder ikke kan finde dig på Google og de sociale medier, er du praktisk talt usynlig for dem. Du skal med andre ord have en klar og synlig tilstedeværelse på Google.

2) Det viser, at du er aktiv

Blogindlæg viser potentielle kunder, at du er en aktiv og engageret virksomhed. Opdateret blogindlæg gør din virksomhed relevant, så det er vigtigt at skrive nye blogindlæg med jævne mellemrum. På samme måde giver det et dårligt signal, hvis du ikke skriver nye indlæg og holder din blog opdateret. Som udgangspunkt burde du mindst lægge 2 blogindlæg op hver måned, og helst gerne flere. Nu flere, nu bedre.

3) Du bliver en ressource for dine kunder

Dine blogindlæg handler om at inspirere, hjælpe og vise dine ekspertise. Målet er også at blive set som en tillidsfuld ressource på dit marked. Hvis en mulig kunde opfatter dig som en ressource er der større sandsynlighed for, at de overvejer dig næste gang, de skal købe produkter eller services, som du tilbyder.

Det er på grund af dette, at blogindlæg kan hjælpe dig med at tiltrække kunder. Når du skriver dine blogindlæg er det vigtigt, at indholdet er inspirerende og værdiskabende for din målgruppe. Sørg for at besvare eventuelle spørgsmål, som dine målgruppe måtte have. Det er vigtigt, at du komme med dit bud på, hvordan en eventuel problemstilling kan løses, men du skal ikke virke sælgende. En god idé ville være at kigge på din FAQ’s (frequently asked questions) og gøre dem til blogindlæg.

Det kan godt tage et stykke tid, før du får opbygget synlighed på Google, og det kræver, at du skriver mange blogindlæg. Derfor burde du allerede komme i gang nu.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

4 gode grunde til at annoncere på Facebook

4 gode grunde til at annoncere på Facebook

Er den hjemmeside, vi har lavet for dig, GDPR klar?

Er den hjemmeside, vi har lavet for dig, GDPR klar?