Hvad indebærer kendskab til virksomheden?

Hvad indebærer kendskab til virksomheden?

Af Cathrine Pedersen

Kendskab til virksomheden er et meget afgørende punkt i inbound marketing-processen, fordi det handler om at konvertere nye og potentielle kunder til reelle kunder, hvilket senere kan blive til loyale kunder. Kort fortalt er det her, de nye besøgende på virksomhedens hjemmeside enten bliver mere interesseret i virksomhedens ydelser, eller drejer om på hælen og går igen. Når vi i bureauet komma arbejder med at øge kendskabet til virksomheden, så er det disse 3 punkter, vi har fokus på:

  • Kontaktinformationer
  • Indholdstilbud
  • Landesider

Kontaktinformationer kan sidestilles med at være en slags valuta, hvilket selvfølgelig har stor værdi for en virksomhed, men for at få en kundes kontaktinformationer, så må man arbejde for det. Èn måde at gøre det på er ved at skabe indholdstilbud, som har værdi for kunden, altså noget, de gerne vil have. Et indholdstilbud kan være tips-og-tricks, e-bog, et whitepaper, online nyhedsbreve eller lignende. Det er vigtigt, det er relevant for kunden, og gør vedkommende klogere på et emne, og formålet her er altså ikke at sælge. 

Hvis du har kontaktinformationer og indholdstilbud, hvad skal du så med landesider, tænker du måske? En landeside er den side, hvor den nye kunde giver sine kontaktoplysninger, og det er vigtigt, at det er nemt, overskueligt og ligetil at udføre, ellers mister man sandsynligvis sin nye kunde. Mange mister tålmodigheden, hvis de skal klikke sig igennem flere forskellige websites. Det er derfor essentielt, at landesiden kort forklarer, hvad oplysningerne skal bruges til, og at det kun tager et kort øjeblik at udfylde, så kunden kan få adgang til indholdstilbuddet. På denne måde øges kendskabet til virksomheden og chancen for at kunden en dag vender tilbage er hermed forøget.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Kundekonvertering - hvorfor er det vigtigt, og hvordan kommer du i gang med det?

Kundekonvertering - hvorfor er det vigtigt, og hvordan kommer du i gang med det?

Kundetiltrækning - hvorfor er det vigtigt?

Kundetiltrækning - hvorfor er det vigtigt?