Kundekonvertering - hvorfor er det vigtigt, og hvordan kommer du i gang med det?

Kundekonvertering - hvorfor er det vigtigt, og hvordan kommer du i gang med det?

Af Jasmin Ayoub

Inbound marketing er den mest effektive marketingstrategi til at tiltrække, konvertere og fastholde kunder i forretningen samt øge kendskabet til din virksomhed. Denne artikel vil fortælle dig om kundekonvertering som er det tredje skridt i den samlede inbound marketing-proces.

Når vi i bureauet komma arbejder med kundekonvertering, er det med udgangspunkt i at tilbyde kundeemnerne noget af værdi, som de kan tage med sig videre, da dette vil hjælpe med at flest mulige kundeemner, bliver til rigtige kunder.

Hvad er et kundeemne?

Kundeemner er de potentielle kunder, der er åbne overfor at købe, men ikke opsøger det selv, eller dem, der ikke har skænket det en tanke, og dem, der tænker, at de ikke er interesserede. I bureauet komma er det disse, vi anbefaler, at man arbejder hårdt på at opbygge en relation til gennem kundekonvertering. Det er dem, du skal positionere din virksomhed stærkt over for på sigt, for at kunne få en indflydelse, når deres situation ændrer sig.

Hvorfor er kundekonvertering vigtigt?

Kundeemnerne er en af virksomhedens vigtigste eje - og er en helt afgørende forudsætning for, at virksomheden kan vokse. Det er svært at få sin målgruppes opmærksomhed i dag, og dem der ikke er klar til at købe, kan man i de fleste tilfælde ikke få vendt om på i første hug. Det handler derfor om at fastholde deres opmærksomhed længe nok til, at de går fra kundeemner til kunder.

Hvordan kommer jeg i gang med kundekonvertering?

I bureauet komma anbefaler vi, at du udformer en langsigtet strategi, som sikrer, at du er i vedvarende salgsdialog med kundeemnerne på en værdifuld måde og uden at virke anmassende. Dette skal gøres med formålet om at være “top-of-mind” hos kundeemnerne. Løbende salgsdialog og kontakt, er et meget vigtigt skridt i din salgsprocess, før salget gennemføres.

Grunden den digitale verdens mange muligheder i dag, skal du være opmærksom på, at dine kundeemner bruger meget tid på at lave research, før de beslutter sig om, hvilken løsning de vil købe. De udforsker alternativer og er i dialog med forskellige udbydere for at finde den ideelle løsning.

I bureauet komma anbefaler vi at anvende e-mail marketing til kundekonvertering som del af ‘lead nurturing’. Det er her vigtigt at være opmærksom på, hvornår dine kundeemner er klar til at blive kunder.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Hvad er kundeloyalitet?

Hvad er kundeloyalitet?

Hvad indebærer kendskab til virksomheden?

Hvad indebærer kendskab til virksomheden?