Kundetiltrækning - hvorfor er det vigtigt?

Kundetiltrækning - hvorfor er det vigtigt?

Af Signe Bo Bagge

Inbound marketing handler om at skabe og dele indhold, som er interessant og værdiskabende for modtageren, tilbyde en bedre kundeoplevelse og opbygge tillid. Dette opnås ved at tilbyde potentielle kunder værdifuld information med formålet om, at de opsøger dig. Inbound marketing består af fire faser, og den første er kundetiltrækning. Når vi i bureauet komma arbejder med kundetiltrækning, starter vi med at kigge på, hvorvidt din virksomhed bliver fundet på søgemaskinerne, og hvilket slags indhold der er værdifuldt for netop din målgruppe.

Hvorfor er det vigtigt?

Målet med kundetiltrækning er ikke at sælge, derfor er det vigtigt, at du hjælper og guider potentielle kunder gennem deres researchprocess uden at virke sælgende. Du kommer i kontakt med potentielle kunder ved at producere og promovere indhold, som besvarer eventuelle spørgsmål, som din målgruppe kan have.

Det er vigtigt, at du bliver fundet og din virksomheds indhold skal derfor være til stede dér, hvor din målgruppe er til stede. Dette kræver en del research omkring, hvem din målgruppe er, så du kan sørge for at tilbyde relevant og værdifuldt indhold på det rigtige tidspunkt og på de rigtige platforme. Når vi siger, at du skal være til stede dér, hvor dine potentielle kunder er, så er det ikke kun promoveringen af indhold, men også deltagelse på relevante forum.

De rigtige kunder

Kundetiltrækning handler om at skabe opmærksomhed blandt din målgruppe. Målet med kundetiltrækning er ikke at tiltrække så mange mennesker som muligt, derimod handler det om at tiltrække de rigtige kunder. Derfor er det vigtigt, at det indhold du deler er relevant for din målgruppes situation og behov i købsprocessen. Det er i denne første fase af inbound marketing, at din målgruppe er interesserede i at blive klogere.

Dette indhold kan materialisere sig på flere måder, men den mest anvendte metode til at tiltrække nye besøgende til din hjemmeside er blogindlæg. I denne fase handler det som sagt ikke om at skabe salg, og derfor skal dine blogindlæg være mere anonyme og udelukkende handle om at være hjælpsomme.

Sociale medier giver også god mulighed for at dele dit lærerige og værdifulde indhold med mulige kunder, og du kan bruge de forskellige platforme til at ramme netop din målgruppe. Derfor er det vigtigt at være til stede og interagere på de platforme, hvor dine ideelle kunder bruger deres tid.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Hvad indebærer kendskab til virksomheden?

Hvad indebærer kendskab til virksomheden?