Hvad er et indholdstilbud, og hvordan kommer du i gang med det?

Hvad er et indholdstilbud, og hvordan kommer du i gang med det?

Af Cathrine Pedersen

Hvad betyder et indholdstilbud?

Et godt indholdstilbud, også kaldet et call-to-action, medvirker til at øge kendskabet til ens virksomhed, og det er en central del af inbound marketing processen. Kort fortalt skal et indholds-tilbud være relevant samt spændende for kunderne ens website. Det kan være i form af en e-bog, whitepaper, en podcast eller lignende. Først og fremmest skal det tiltrække kundenernes opmærksomhed, og så skal det have en høj informationsværdi for dem.

Hvorfor er det vigtigt med en indholdstilbud?

Et vellykket indholdstilbud vil bidrage til at øge kendskabet til virksomheden, som på sigt vil skabe nye leads, som kan blive til loyale kunder. En “kontakt os”-knap på hjemmesiden er ikke længere nok for nye potentielle kunder, fordi det er for besværligt samt tidskrævende, og derfor vil de hellere google sig til svarene andetsteds.

I bureauet komma ved vi, at der er sket en forandring i den måde, kunder opnår viden omkring produkter samt serviceydelser, og i mange tilfælde har de googlet sig til svarene, allerede inden de sætter foden inden for butiksdøren. Derfor handler det om at være bevidst om, hvilke spørgsmål kunderne har, og derved hjælpe dem i research-processen online ved at være på forkant og oplyse dem allerede inden, de har gjort et køb hos os. Indholds-tilbud eller call-to-action er et element til at øge sandsynligheden for, at nye besøgende på websitet genereres til leads. Her får du 4 tips til at komme godt i gang med at lave et indholdstilbud.

4 tips til at skabe et godt indholdtilbud:

  • Kort og godt.
    Kunder på nettet har ikke interesse i at gætte sig til, hvad indholds-tilbuddet indebærer, så sørg for at forklare det kort og godt, så du sikrer dig, at budskabet går klart igennem til modtageren.

  • Click, click, click.
    Online kunder skal ikke klikke for mange gange på musen for at bestille en e-bog eller lignende, før end så er de gået videre til et andet website. Sørg for at gøre det enkelt, med én formular til kontaktoplysninger og ikke meget mere end det. For mange landesider eller clicks vil også medføre at folk springer fra i processen, før end de er færdige, fordi det er for tidskrævende.

  • Synlighed!
    Sørg for at indholds-tilbuddet har en iøjefaldende og synlig placering - så de besøgende ikke skal lede efter det. Der er ingen grund til at nye besøgende på dit website skal scrolle helt ned i bunden, før de støder på et indholdstilbud.

  • Relevant indhold er vejen frem!
    Indholds-tilbuddet skal være relevant for din målgruppe. Kunderne er i fokus og det er dem, indholdet skal appellere til samt inspirere.

Virker dit indholdstilbud ikke?

Al begyndelse er svær, og det kræver tålmodighed samt tid for at se den effekt, et indholdstilbud har. En af årsagerne til, at det ikke virker kan være, man har for lidt kendskab til de nye potentielle kunder, og derfor rammer man ved siden af. En anden årsag kan være, man stiller ikke rammer helt plet med sine spørgsmål, og derfor ikke formår at skabe relevant indhold. En tredje årsag kan også være, man har valgt den forkerte udformning eller for lang og kompleks en udformning af indholdet, fx er det ikke alle, som har interesse i at læse en e-bog.

I bureauet komma ved vi, at et indholdstilbud har en betydelig effekt, fordi det er med til at inspirere samt uddanne potentielle kunder, og det er dét, de selv søger at gøre ofte, når de er online. Ved at hjælpe dem i research-processen frem for at modsætte os den, øger vi kendskabet til virksomheden, og det er i sidste ende dét et godt indholdstilbud kan bidrage med.


I [bureauet kom,ma] arbejder vi med inbound marketing - kort fortalt handler det om at tiltrække nye kundeemner, få gjort kundeemnerne interesserede i at købe dine varer/ydelser, efter købet at skabe loyale kunder som ender med at blive ambassadører, som så hjælper med at tiltrække nye kundeemner.
Det opnår vi gennem en målrettet indsat, hvor vi med udgangspunkt i dit website/webshop i samspil med sociale medier øger antallet af kunder og dermed også din omsætning ved at producere inspirerende indhold i form af tekst, billeder og video.
[bureauet kom,ma] - dit lokale bureau - er med hele vejen.   
www.bureauetkomma.dk

Hvad er SEO?

Hvad er SEO?

Hvad er kundeloyalitet?

Hvad er kundeloyalitet?